Ligaplads sikret med 6. sejr i træk

Kravet var point i kampen på udebane mod HF Mors 2 for Aalborg Håndbolds U18 drenge, såfremt vi ville gøre Århus Håndbold følge i ligaen efter jul på baggrund af den flotte sejr i forrige weekend mod Team Tvis Håndbold i Klaruphallen.



Drengene havde forstået budskabet, og vi bragte os hurtigt afgørende foran 0-5 mod hjemmehold. De gode takter fortsatte med Jens Kvist, Magnus Saugstrup og Mathias Pedersen som de toneangivende i angrebsspillet. Simon Goos bød sig også til og kunne med en flot underhånd udbygge vores føring til 5-13 midtvejs i første halvleg.



Forskellen blev holdt frem mod pausen til stillingen 11-19.



2. halvleg efterlod ingen spænding i forhold til kampens udfald. Vores angrebsspil var fortsat fornuftigt, mens vi måske tog lidt lettere på opgaven i forsvaret. Således var der ikke meget hjælp at hente for Shadrach Amie Nsoni, der havde afløst Marcus Mølbjerg i målet.



Kampen endte 26-36.



Men vigtigst af alt fik vi de to point, vi var kørt til Mors efter, og pladsen i ligaen efter jul var en realitet.

Thomas_REHH

Spændende testkampe i vente før sæsonstart

Frem mod sæsonstarten med Super Cup den 23. august pudser Aalborg Håndbold formen af, blandt andet med to testkampe mod Final4-deltagerne Füchse Berlin, samt pre-season kamp i Sparekassen Danmark Arena...
Mads Svane m troje

Aalborg Håndbold laver 3-årig aftale med Mads Svane

Den stærke playmaker skifter sommeren 2027 til Aalborg Håndbold fra ligarivalerne Bjerringbro-Silkeborg.
FinaleSAH Juri1

Bambuni Super Cup mod SAH åbner den nye sæson

Igen i år lægger Arena Randers gulv til Bambuni Super Cup, hvortil billetsalget er startet.

Håndbold i verdensklasse