Ligaplads sikret med 6. sejr i træk

Kravet var point i kampen på udebane mod HF Mors 2 for Aalborg Håndbolds U18 drenge, såfremt vi ville gøre Århus Håndbold følge i ligaen efter jul på baggrund af den flotte sejr i forrige weekend mod Team Tvis Håndbold i Klaruphallen.



Drengene havde forstået budskabet, og vi bragte os hurtigt afgørende foran 0-5 mod hjemmehold. De gode takter fortsatte med Jens Kvist, Magnus Saugstrup og Mathias Pedersen som de toneangivende i angrebsspillet. Simon Goos bød sig også til og kunne med en flot underhånd udbygge vores føring til 5-13 midtvejs i første halvleg.



Forskellen blev holdt frem mod pausen til stillingen 11-19.



2. halvleg efterlod ingen spænding i forhold til kampens udfald. Vores angrebsspil var fortsat fornuftigt, mens vi måske tog lidt lettere på opgaven i forsvaret. Således var der ikke meget hjælp at hente for Shadrach Amie Nsoni, der havde afløst Marcus Mølbjerg i målet.



Kampen endte 26-36.



Men vigtigst af alt fik vi de to point, vi var kørt til Mors efter, og pladsen i ligaen efter jul var en realitet.

HHD_8362

Guld- og afskedsreception afholdes 16. juni

Tirsdag 16. juni holdes afskedsreception for fire spillere i Sparekassen Danmark Arena. Hent din gratis billet med det samme.
Finale_klynge

Få en unik souvenir fra en gylden sæson

Vil du sikre dig en unik souvenir fra sæsonen 2025/26, så vær med i auktionen over de kampbrugte og signerede ligatrøjer.
DM guld 2026

Aalborg Håndbold tog DM-guldet efter ny thriller

Man skulle frem til de sidste fem minutter af en tæt anden DM-finale, inden Aalborg Håndbold satte tingene på plads og tog det niende danske mesterskab i historien med cifrene...

Håndbold i verdensklasse