Aalborg Håndbold har i sit nye logo holdt sig til de enkle linier, og den dominerende røde bundfarve og den hvide skrift signalerer tilhørsforholdet til byen Aalborg. Logoet har en sekskantet, maskulin form med en enkelthed, der gør det holdbart i mange år frem over, og som skaber en let genkendelig identitet.
Logoet er udarbejdet i samarbejde med reklamebureauet Conexia i Aalborg.
– Vi har valgt et logo, der er enkelt og klart. Med den utraditionelle form på banen i logoet viser vi, at vi ser nye muligheder i spillet, og at vi er parate til at bryde de firkantede rammer, siger direktør Jan Larsen, Aalborg Håndbold. Skriften er kantet med gode detaljer, der har et sportsligt og cool retro udtryk.
– Aalborg er en rød og hvid by, og de traditioner og værdier, der ligger i det, har vi ønsket at bibeholde i logoet, som skiller sig ud fra mange komplicerede af slagsen, og som skaber en flot platform for Aalborg Håndbold som et nyt brand, siger Jan Larsen.
Direktør Jesper Thomsen, Conexia, siger om det nye logo:
– Den sekskantede form tager afsæt i håndboldens lapper og i selve banen. Formen kan også forstås som et skjold, der signalerer styrke, vilje og sammenhold i klubben. For at understrege ideen er der indsat en stiplet linie som et grafisk element, der tilføjer dynamik og leder tankerne hen på en håndboldbane.